gerçek hayat

gerçek hayatı yalansız yaşamak isteyenler
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Audi TT RS

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Knock Out

avatar

Mesaj Sayısı : 22
Kayıt tarihi : 03/01/10
Yaş : 22
Nerden : Asi Şehir Hatay-Antakya

MesajKonu: Audi TT RS   Perş. Şub. 18, 2010 9:33 pm

Audi bir kere daha beş silindirli bir motor üretiyor.

Üstelik bu çok özel bir motor olacak. Bu yaz bayilerde yerini alacak Audi TT RS turbo beslemeli, benzin enjeksiyonlu 2.5 litrelik bir motora sahip; motor 340 bg ve 450 Nm tork üretebiliyor. Beş silindirli motor Audi TT RS’nin yüksek performansa ulaşmasını sağlıyor. quattro sürekli dört teker çekişi ve yüksek performanslı şasiyle beraber motor, kompakt Audi TT RS’yi ciddi bir spor otomobile dönüştürüyor. Otomobil coupe ya da roadster olarak alınabiliyor.

Audi’nin sportif beş silindirli benzinli motorlarıyla eskiye dayanan bir mazisi var. Bunların en ünlüsünün Audi quattro’daki turbo beslemeli 2.1 litrelik motor olduğu söylenebilir. 1980’de piyasaya sürülen ilk versiyon 200 bg gibi etkileyici bir güce sahipti. Motorsporlarından büyük ilham almış 1984 model Audi Sport quattro ise 306 bg gibi müthiş bir güç üretebiliyordu. 25 yıl boyunca turbo beslemeler ve quattro sistemi marka için dinamik bir başarı formülünü oluşturdu.



Audi bu formülü kullanmaya kaldığı yerden devam ediyor. Sıfırdan tasarlanmış olan beş silindirli motor turbo beslemeyle FSI doğrudan benzin enjeksiyonunu bir araya getirerek Audi TT RS’yi yüksek performanslı bir spor otomobile çeviriyor. 1450 kg ağırlığındaki Coupe, bg başına yalnızca 4.3 kilogramlık bir güç-ağırlık oranına sahip. Audi TT RS Roadster 1510 kilogram ağırlığında ve güç-ağırlık oranı bg başına 4.4 kilogram.

Altı vitesli mekanik şanzıman motorun gücünü tekerleklere aktarıyor ve özel olarak tasarlanmış, özellikle kısa vites mesafesi sağlayan vites kolu sayesinde kolay ve hassas işletime imkan tanıyor. Şanzımanın en belirgin özellikleri vites oranlarının sportif bir şekilde dar aralığa sahip olmaları.

Audi TT RS standart ekipman olarak quattro sürekli dört teker çekişi barındırıyor. Bu çekişin kalbi arka aksta bulunuyor: elektronik kontrollü, hidrolik çok levhalı debriyaj. Gereken durumlarda debriyaj tork üretiminin çoğunluğunu ön tekerleklerden arka tekerleklere yönlendiriyor; milisaniyeler içinde, güçlü bir elektrik pompası bir akümülatörle birlikte debriyajın levhalarını hidrolik basınç vasıtasıyla birbirine bastırıyor.



Gövdeyi 10 milimetre alçaltan spor şasi, sıkı sürüş sunacak bir şekilde ayarlanmış yaylar ve amortisörler içeriyor. Seçenek olarak sunulan Audi manyetik adaptif amortisör sistemi sürücünün sadece Sport düğmesine basarak amortisörler için iki moddan birini seçmesine izin veriyor. TT modeli serisinin en sportif versiyonu 18 inçlik jantlara takılmış 245/45 lastiklere sahip. Bu ikiliyi önde 370 milimetre, arkada 310 milimetre çapa sahip havalandırmalı disk frenler tamamlıyor.






kaynak : ntvmsnbc.com
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genc-hayat.yetkinforum.com/forum.htm
 
Audi TT RS
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
gerçek hayat :: Son Teknoloji :: Arabalarda ki Teknolojiler-
Buraya geçin: